22 czerwca 2013

Sobota...! Przepis na...

Witam,
właśnie skończyłam juz wszystko na dzis, czyli zakupy,sprzątanie,sklep i odpoczynek. Około 19, grill ;)
Kupiłam Magnuma, nie zachwyciłam się. Kiedyś były lepsze, w życiu za to nie dała być 5zł. 
Jeśli mówiąc tak o lodach, to Grycan waniliowe są boskie! 
a magnuma - niepolecam! 
Na zakupach uzyskałam nową karte do kolekcji, czyli Top Secret, założcie sobie ;) fajne są bony potem. Tak samo w Orsay. Szkoda,że h&m takiego czegoś nie ma. 

Dziś coś innego, zamiast filmu czy porad mam przepis! 
Sernik na zimno z truskawkami. Jeśli masz w lodówce truskawki a nie wiesz co z nimi zrobić, bo za chwilę sie zepsują a nikt ich nie je. To mam pomysł! Najprościej to zmiksować, dolać mleka i mamy koktajl,jeśli ktoś jest bardziej ambutny to proponuję sernik. 


Składniki na spód:
150 g ciasteczek maślanych
70 g masła
Składniki na masę serową:
1 kg sera na serniki
3 czubate łyżki żelatyny
1/2 szklanki gorącego mleka
1/2 szklanki śmietany (30%)
4 - 5 czubatych łyżek cukru pudru
Dodatkowo:
1/2 szklanki śmietany (30%)
1 łyżeczka cukru pudru
truskawki
kakao
Masło roztopić w garnuszku i odstawić do ostygnięcia. Ciasteczka włożyć do malaksera i zmiksować na drobny piasek, dodać masło i wymieszać.
Tortownicę o średni 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć masę ciasteczkową, wyrównać ręka. Formę włożyć do zamrażalnika na 30 minut.
W gorącym mleku rozpuścić żelatynę i odstawić do lekkiego ostygnięcia. 1/2 szklanki słodkiej śmietany ubić na sztywno z cukrem pudrem.
W dużej misce zmiksować ser z żelatyną, a następnie dodać delikatnie widelcem bitą śmietanę. Dookoła tortownicy poukładać truskawki (u mnie przepołowione) i wyłożyć masę serową. Włożyć do lodówki na 1 godzinę. Po tym czasie ubić resztę śmietany z 1 łyżeczką cukru pudru, wyłożyć na wierzch sernika i obsypać kakao.
Przechowywać w lodówce.
Smacznego! 

Blanka.K 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz